ABAP VERİ TÜRLERİ (DEĞİŞKENLER)
D : Bu veri türü tarih(date) türüne sahip bir değişken tanımlamak için kullanılır ve sabit 8 karakter uzunluğundadır. Formatı : YYYYAAGG şeklindedir. (20180331)
T : Bu veri türü zaman(time) türüne sahip değişkenler tanımlamak için kullanılır ve sabit 6 karakter uzunluğundadır. Formatı : SSDDSS
I : Bu veri türü tamsayı(Integer) türüne sahip değişken tanımlamak için kullanılır ve sabit 4 bit uzunluğundadır.
STRING : Bu veri türü değişken uzunluğu sahip bir karakter dizisi(string) tanımlamak için kullanılır.
C : Bu veri türü karakter (char) türüne sahip değişken tanımlamak için kullanılır ve bu veri türü kullanılarak tanımlanan veri nesnesinin uzunluğunun programcı tarafından tanımlanması gerekmektedir.
N : Bu veri türü nümerik karakter( numericalCharacter) türüne sahip değişken tanımlamak için kullanılır ve bu veri türü kullanılarak tanımlanan veri nesnesinin uzunluğunun programcı tarafından tanımlanması gerekmektedir.
P : Bu veri türü ondalıklı sayı (packagednumber) türüne sahip değişken tanımlamak için kullanılır. Bu veri türü kullanılarak tanımlanan veri nesnesinin uzunluğunun ve virgülden sonra kaç basamağının bulunduğunun programcı tarafından tanımlanması gerekmektedir.
WRITE KOMUTUNUN PARAMETRELERİ:
- NO-GAP : Boşlukların silinmesi için kullanılır.
- QUICKINFO: Fare imleci write ekranı üzerindeki nesnenin üzerine tıklandığında quickinfo’dan sonra belirtilen açıklama write ekranında hızlı ilgi olarak görünür.
- LEFT-JUSTIFIED | CENTERED | RIGTH-JUSTTIFIED : Sağa ayırmak, ortala, sola ayırmak.
- NO-SIGN : Sayılsal değer içerisindeki negatif işareti silmek için kullanılır.
- NO-ZERO: Sayısal veri içerisinde 0 değerini siler.
- CURRENCY CUR: Sayısal veriyi para birimine çevirmek için kullanılır.
- DECIMALS dec: Sayısal veriyi ondalıklı sayıya çevirmek için kullanılır.
- ROUND(yuvarmala) : Sayısal verinin yuvarlanmasını sağlar.
- DDMMYY | MMDDYY : Veriyi tarih formatında yazdırmak için kullanılır.
- COLOR: Write ekranında yazılara renk vermek için kullanılan komuttur.
- INVERSE: Yazı tipi rengini boyar. OFF parametresi kullanılırsa arka plan rengi ON parametresi kullanılırsa yazının rengini boyar.
- HOTSPOT: Link vermek için kullanılan komuttur. START-OF-SELECTİON ekranında nesnenin üzerine tıklandığında ki olayı tetikler.
- INPUT: Klavyeden değer girmek için kullanılır. Girilen bu değerler değişkende tutularak write ekranına bastırılabilir.
- AS CHECKBOX: Write ekranına checkbox(seçim kutusu) eklemek için kullanılır.
- AS ICON : Write ekranına icon eklemek için kullanılır.
- AS SYMBOL: Write ekranına sembol eklemek için kullanılır.
- AS LINE: Write ekranında tablo oluştururken kullanılan köşeli çizgiler.
Yukarıdaki veri türlerini ve write komutunun parametrelerini ileride ki konularımızda yeri geldikçe kullanacağız..
MANTIKSAL İFADELER
Operatör | Kontrol | Tanım |
= , EQ | Equal(Eşit) | Karşılaştırılan iki değerin eşitliğini kontrol eder. |
<>, NE | Not Equal(Eşit değil) | Karşılaştırılan iki değerin eşit olmadığını kontrol eder. |
< , LT | Less Than(Küçük) | Birinci değerin, ikinci değerden küçük olup olmadığını kontrol eder. |
> , GT | Greater Than (Büyük) | Birinci değerin, ikinci değerden büyük olup olmadığını kontrol eder. |
<=, LE | Less Equal (Küçük Eşit) | Birinci değerin, ikinci değerden küçük veya eşit olup olmadığını kontrol eder. |
>=, GE | Greater Equal(Büyük Eşit) | Birinci değerin, ikinci değerden büyük veya eşit olup olmadığını kontrol eder. |
IF ELSE KOMUTU
Program içerişinde bazen iki veya daha fazla değerin karşılaştırılması gerekebilir. Bunun için bütün programlama dillerinde karşılaştırma deyimleri mevcuttur.
Bu deyimde koşullu işlem yapan deyimlerdendir. If ve Else tek bir karşılaştırma deyimi olup else komutu isteğe bağlıdır. Eğer bu koşul olumlu ise if den sonraki bölüm yürütülür ve else den sonraki bölüm atlanır. Koşul olumsuz ise if den sonraki küme atlanır ve eğer varsa, else den sonraki kümede işlemler gerçekleştirilir.
If deyiminin genel yapısı şöyledir;
If(koşul).
…..
Deyimler(küme)
…..
Endif.
Örnek 1 :
Kullanıcı tarafından girilen sayının tek mi çift mi olduğunu gösteren program.
Sayıyı giriyoruz. girilen sayının ikiye bölümünden kalana göre sayının tek mi yoksa çift mi olduğunu öğreniyoruz.
Örnek 2:
Girilen vize ve final notuna göre dersi geçme durumunu gösteren program:
Sosyal Medya Hesaplarımız
Bir yanıt bırakın